Sunday, April 3, 2011

Pentaksiran KSSR Online ?


Pentaksiran PBS KSSR is to be done online ? We have heard many says that they have gone for courses and came back telling us to hold on our school pentaksiran on the borang or form which teachers created themselves for their school pentaksiran file. I am sure some of the teachers has done filling in the borang and some prefer to wait and see. But how long must we wait? PPD or JPN do not have speficic answer for that.

So , I hope teachers who has information can shed some light on this problem especially those who have gone for courses. Please tell us what to do. Wait or do first?

Feel free to click the Comments link above to write ....Thanks!!!!!

10 comments:

Anonymous said...

my school is holding on.... wait for PPD direct.

Anonymous said...

We still have to carry out the assessment manually. Juz carry on but use the new banding for the 3 main skills. No need to create different bands for the different skills.

i3na said...

i think for the time being teachers should use the checklist like what we get from the guide book.. as backup due to the system is not yet ready

can u please do a write up on the Standard Prestasi n on how to give the band to pupils..
still confuse..

Anonymous said...

we dont have to wait. The assessment can carry out manually. The form can be design accordingly from SPPBS online. Then teachers dont have problem to fill up later.

idaganu said...

Pertukaran suka sama suka sek rendah opsyen kh..dari seberang perai utara,p.pinang ke pendang,kedah....sape yg minat tel 014 6001871..ida

idaganu said...

Mcm mana nk buat evidence g.besar tak bg rezo atau photostat..kalu nk buat guna duit sendiri..teruk la saya dh pergi mengadap kena marah mcm mintak sedekah...mcm mana nk band budak..pening.help me

Anonymous said...

Kami pun sama..payah nak rezo..huhu..

Anonymous said...

inilah cerita tergesa-gesa buat sesuatu nak cepat ada mula tiada akhir
kemudian guru-guru yg cuba yg buat experiment tak dapat nak laksanakan

Lavenderbiru said...

Sekolah saya xda lah banyak masalah sangat.Kami masukkan bayaran untuk fotostat instrumen(sebelum diberi kpd murid) dalam senarai buku dan alatulis yang waris kena beli...tu ja mampu buat.Walaupun xcukup 100%....dapatlah juga dari tiada dana langsung.Sebenarnya KSSR ni akan jadi mudah kalau buku aktiviti digunakan sebagai eviden(bahan yang telah dibuat oleh murid).Masalahnya JPN dan PPD masih xsatu kepala dalam penggunaannya buku aktiviti sbg eviden....Yang lebih penting BAND kan murid dan bukannya mempersoalkan kerja buat guru....terkadang nampak macam xpercaya guru buat kerja jadi semua perlu jadi bukti sokongan...ada JPN tmpat suruh letak logo sekolah pada instrumen pentaksiran....Cuba bayangkan guru kena scan atau tampal logo sblm fotostat bahan...nampak mudah namun bukan kerja tu ja yang guru kena buat....saya cadangkan penggunaan buku aktiviti secara meluas...buku aktiviti dari KPM lagi....logo 'besar'tu

Anonymous said...

don't worry.saya ju sains kssr. cadangan saya guru buatlah setakat boleh ikut logik cikgu. asalkan bila pegawai turun cikgu dapat jawab ikut logik guru.pasti depa faham dan terima jika munasabah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Automatic Notification

Enter your email address to receive new updates :

Please check your 'JunkMail' or 'Spam' if you do not receive the confirmation email in your Inbox